4 Ocak 2014 Cumartesi

Periyodik cetvel = Dursunbey

Boş vakit değerlendirirken internette ufak bir araştırma yaptım. Maden mühendisleri ve jeoloji mühendislerinin bu konuya daha çok hakim olduklarını düşünüyorum. Belki de "zaten biliyoruz" diyecekler ama bana çok ilginç geldi.

Makale kaynaklarında "Dursunbey Mines, Dursunbey germenium, Dursunbey Uranium" gibi taramalar yaptığımızda dudak uçuklatacak makalelere ulaşabiliyoruz. Dikkati çeken nokta ise Türk araştırmacılar ile yabancı araştırmacıların ortak yayınlarında araştırma ve teknik analizlerinin tamamının yurt dışında yapılmış olması.

Tam derlemeye vaktim olmadı ama bir kaç makale örneği verelim.

URANIUM AND THORIUM POSSIBILITIES IN TURKEY" başlıklı makalede Dursunbey bölgesi uranyum ve toryum için olası rezerv alanı olarak belirtilmiş.

"Mineral chemistry of barium-and titanium-bearing biotites in calc-alkaline volcanic rocks from the Mezitler area Balikesir-Dursunbey, western Turkey."


Bu makaleler daha sayfalarca derlenebilir ama konunun uzmanı değilim. Hiçbir fikrim olmadan başkalarının alanına müdahale ettiysem de özür dilerim. Sadece nerede ve ne kadar kıymetli topraklarda yaşadığımıza dikkat çekmek istedim





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

PARA(L)EL OYUNLAR BUNLAR: BALIKESİR ESKİ VALİSİ AHMET TURHAN, İL ESKİ SAĞLIK MÜDÜRÜ DR. MUSTAFA ALP AKOĞLAN ve 50 bin PREZERVATİFİN ÖYKÜSÜDÜR.

24/09/2013 tarihinde adaletine güvenip Balıkesir Valisi Ahmet Turhan'a bir mail yazmıştım. "İlçemiz il merkezine 80 km . Sağlık ku...