23 Ağustos 2013 Cuma

Biz kime yanlış yaptık?

Mehmed'im, sevinin, başlar yüksekte! 
Ölsek de sevinin, eve dönsek de! Sanma bu tekerlek kalır tümsekte! Yarın, elbet bizim, elbet bizimdir! Gün doğmuş, gün batmış, ebed bizimdir! 

52 yıl önce büyük üstat bizim durumumuzu özetlemiş. Bizim bir ilçemiz var denize yakında sayılmaz uzakta, insanları kaba konuşur ama gönülleri yumuşaktır, saftır. Bizim ilçemize bütün hizmetler gelirmiş gibi yapar ama gelmez. Yıllar önce Sivas'ın bir ilçesinde görev yapan öğretmen arkadaşım "gelirken elindeki bütün eski gazeteleri getir" demişti. Gazetenin gelmediği bir ilçe olduğunu öğrendiğimde anladım durumlarını. Bizim ilçemiz o kadar kötü durumda değil ama coğrafi konumuna bakılınca da bu kadar başı boşluğu hak etmiyor. Çoğu ilçe için rutin hizmet olan doğalgaz, yüzme havuzu, iş sahaları bizim ilçemiz için yenilik olarak görülüyor.



Ben böyle bir ilçede çalışkan insanlarla bir arada çalışma fırsatı buldum. Gece göreve çağırdığım hiçbir personelim "öf" bile demedi. Bayramda, hafta sonları, mesai sonrası ev ev, köy köy gezdiler. "Bu iş bizim işimiz değildir" söylemini benim personelim kabul etmedi. Verilen her iş kendi işimizdir diyerek çalıştılar. Kendilerine çok ama çok teşekkür ederim. Haklarını helal etsinler mutlaka hakkımız birbirimize geçmiştir. 

Halkın sağlığını koruma görevi bizlere tıp diploması ile verilmiş, vicdanımıza da bu şekilde işlenmiştir. Bizi görevden aldıklarını düşünenler bilmelidir ki, biz halkın sağlığını koruma görevimizden dünya hayatına veda ettiğimiz gün alınmış olacağız. Bu görevi sürdürmek için odaya, kaşeye, tıp doktoru ünvanı dışında bir ünvana ihtiyaç duymuyoruz.

Okur okumaz bilmiyorum ama buradan Sağlık Bakanımıza sesleniyorum. 

"Biz periferde çalışan hekimler buraların sorunlarına hakimiz sayın bakanım. Masa başında saha planları yapan müdürleriniz bizim sofra kurduğumuz yerlerde tozlu diye oturmazlar efendim. Ama ilçemizin en uzak köyüne ambulansın ulaşma süresini önlerindeki dijital haritalardan hesaplarlar. Onların hesapladığı sürede biz yol bile denemeyecek dağ yollarının çeyreğini bile gidemeyiz. Sayın bakanım biz yaşadığımız her sıkıntıyı il halk sağlığı müdürlüğümüze toplantılarda ilettik ve sıkıntılı ilçe ilan edildik. Hizmet aracımızın muayene ücretini bile cebimizden öder hale geldik. Ödeneklerimiz tamamen kesildi. Ne kadar az harcama o kadar az dosya prensibini benimseyen halk sağlığı müdürlüğümüz yüzünden ilçe esnafına dilenci durumuna düştük. Halk Sağlığı Müdür Yrd. esnafla antlaşmadığınızı nerden bilelim diyerek bizi hem hırsız yerine koydu hemde biz cebimizden esnafa para ödemek zorunda kaldık. 

Sayın bakanım, bizim ilçemizi lütfen araştırın. Biz görevimizi eksik mi yaptık? Yanlış bir uygulamada mı bulunduk? Ben bir gün öncesi sırtımda çanta sağlık hizmeti için koştururken kime yanlış yaptık size soruyorum."

Saygılarımla
Dr. Mehmet SARI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

PARA(L)EL OYUNLAR BUNLAR: BALIKESİR ESKİ VALİSİ AHMET TURHAN, İL ESKİ SAĞLIK MÜDÜRÜ DR. MUSTAFA ALP AKOĞLAN ve 50 bin PREZERVATİFİN ÖYKÜSÜDÜR.

24/09/2013 tarihinde adaletine güvenip Balıkesir Valisi Ahmet Turhan'a bir mail yazmıştım. "İlçemiz il merkezine 80 km . Sağlık ku...