8 Haziran 2013 Cumartesi

Web Tabanlı HBYS Değerlendirmesi

Son zamanlarda Sağlık Bakanlığı hastaneleri lisans masraflarını azaltmak için linux ve web tabanlı çalışan HBYS' lerini tercih etmeye başladılar. Ülkemizde TÜBİTAK desteğinde geliştirilen Pardus işletim sistemi olarak hastanelerimiz bilgisayarlarında yer almaya başladı. Linux tabanlı işletim sistemleri açık kaynak kodlu olarak dağıtılan sistemler olduğu için herhangi bir resmi desteği mevcut değil. Bu nedenle veri akışının son derece önemli olduğu hastanelerde deneme amaçlı bile kullanımları birçok sıkıntıyı da beraberinde getirecektir. Yaşanacak sıkıntıları kısaca özetleyelim;
  • Personelin linux tabanlı işletim sistemlerini kullanımı konusunda eğitim sıkıntısı yaşanacak ve geçiş sürecinde poliklinik ve laboratuvar hizmetlerinde aksamalar yaşanacaktır.
  • Hastanelerimizde hali hazırda mevcut işletim sistemi lisansları kullanım dışı kalacaktır.
  • Birçok tanı ve tedavi cihazının bilgisayar programları linux alt yapısı ile uyumsuzluk gösterecek firmalar işletim sistemi konusunda destek vermeyeceklerdir.
  • Web tabanlı HBYS sistemleri her ne kadar kullanım kolaylığı sağlasa da internet erişim hızına bağlı çalışacaklar ve internet alt yapısında oluşacak sıkıntılardan etkileneceklerdir.
  • Kapalı devre server sistemlerinden web tabanlı sistemlere geçiş sonrası serverların bant genişlikleri sorun oluşturacak ve hastanelerimizde yoğunluk yaşandığı dönemlerde erişim sorunu oluşacaktır.
Bu ve birçok nedenden dolayı konu hakkında Kamu Hastaneleri Kurumu uzmanlarının web tabanlı sistemlere geçiş konusunda aceleci davranmamaları ve alt yapıyı firma yetkilileri ile iyi değerlendirmeleri faydalı olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

PARA(L)EL OYUNLAR BUNLAR: BALIKESİR ESKİ VALİSİ AHMET TURHAN, İL ESKİ SAĞLIK MÜDÜRÜ DR. MUSTAFA ALP AKOĞLAN ve 50 bin PREZERVATİFİN ÖYKÜSÜDÜR.

24/09/2013 tarihinde adaletine güvenip Balıkesir Valisi Ahmet Turhan'a bir mail yazmıştım. "İlçemiz il merkezine 80 km . Sağlık ku...